18:17

Politika

Garraio publikoa

Irun eta Brinkola arteko tren zerbitzuaren "okertzeari" aurre egiteko plan bat eskatu dio EAJk Ministerioari

EITB Media

Maribel Vaquero diputatu jeltzaleak gogorarazi duenez, 2017an Gaintxurizketa tuneleko lanak hasi zirenetik, C1 Irun-Brinkola aldirietako lineak "arazo, atzerapen eta maiztasun-murrizketa ugari" izan ditu.

  • Renfeko konboi bat C1 Irun-Brinkola aldirietako linean. Irudia: EITB

    Renfeko konboi bat C1 Irun-Brinkola aldirietako linean. Irudia: EITB

  • Whatsapp
  • Whatsapp
  • Bidali

Diputatuen Kongresuko EAJk hainbat galdera egin dizkio Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioari, Irun-Brinkola lineako tren zerbitzuaren "okertzeari" aurre egiteko hartzen ari diren neurriak ezagutzeko, eta kontingentzia plan bat eskatu dio Espainiako Gobernuari.

Maribel Vaquero diputatu jeltzaleak gogorarazi duenez, 2017an Gaintxurizketako tunelean lan "gorabeheratsuak" hasi zirenetik, C1 Irun-Brinkola aldirietako lineak "arazo, atzerapen eta maiztasun-murrizketa ugari" izan ditu. "Izan ere, berriz jarri ez diren distantzia ertain eta luzeko zerbitzuak bertan behera geratu dira", gaineratu du.

Vaquerok azpimarratu duenez, tren-zerbitzuak "okerrera egin du etengabe", eta, distantzia ertainari eta luzeari eragiteaz gain, "kalte handia eragiten dio aldirietako zerbitzuari, baita Gipuzkoako biztanle gehienei ere".

Hala, deitoratu egin du "lanek berezko dituzten gorabeherak biderkatu egin izana obretako atzerapenengatik, azpiegitura behar bezala ez mantentzeagatik, material oso zaharragatik eta langile (makinista) faltagatik".

Diputatu jeltzalearen ahotan, "hori guztia Ministerioak, Adifek eta Renfek beren gain hartu behar duten erantzukizuna da, Eusko Jaurlaritzarekin aldiriko trenak transferitzeko sinatutako akordioa albo batera utzita".

EAJk beharrezkotzat jo du "erabiltzaileei ahalik eta garraio-zerbitzurik onena" emateko neurrien egitasmo bat martxan jartzea, obrak egiten ari diren bitartean, printzipioz, bi urte.

Une honetan egiten ari diren lanak "abiadura handia Donostiara iristeko beharrezkoak" direla onartu du jeltzaleak, "Europarekiko lotura Europako trenbide zabaleran bermatzeko", baina neurriak martxan jartzeko eskatu du.

Testuinguru horretan, jeltzaleek hainbat galdera aurkeztu dituzte Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioak erantzun diezaien egitasmo horri buruz. "Plan horrek, udako hilabeteak barne hartzeaz gain, obrak amaitu bitartean aukeren aurreikuspen eta azterketa jaso beharko lituzke", adierazi du Maribel Vaquerok.

 

Iruzkinak

    logo eitb nahieran
    NAHIERAN Ikusi berriro ETBko albistegiak NAHIERAN

    Bisitatuena

      Kargatzen ikusiena
      Kargatzen ikusiena