Gizartea
Mugikortasuna
Gasteizko Zabalgana auzorako tranbiak 11 geraleku eta bi adar izango ditu
Agentziak | EITB MEDIA
Obrak ez dira hasiko 2025eko amaierara edo 2026ko hasierara arte, eta 2029an martxan jartzea aurreikusten da. Kotxetegiak Betoñun egongo dira.
-
Gasteizko tranbiaren unitate bat, artxiboko irudian. Argazkia: CAF
Gasteizko Zabalgana auzorako tranbiak 11 geraleku eta bi adar izango ditu guztira, eta obrak ez dira 2025eko azken hiruhilekoa edo 2026aren hasiera baino lehen hasiko; beraz, aurreikuspenen arabera, ez da martxan egongo 2029ra arte.
Mugikortasun Iraunkorreko Sailak ostiral honetan jarriko du jendaurrean Gasteiztik Zabalganarako tranbiaren luzapenari buruzko informazio-azterlanaren eguneraketa eta ingurumen-inpaktuaren azterlana.
Traza berriak enbor komun bat izango du Lovainatik Zabalganako eremuraino, eta bi adarretan banatuko da, Mariturrin eta Aldaian, "herritar gehienera iristeko". Trazadurak sei kilometro inguruko luzera izango du, eta 11 geltoki izango ditu guztira. Horrez gain, beste geltoki bat egongo da kotxetegi berrien ondoan, eta horien arteko batez besteko distantzia 560 metro ingurukoa izango da.
Tranbiaren hedapen berriaren helburu nagusiak honako hauek dira: "garraio publikoaren sarea hobetzea, eta edukiera handiko garraiobide publikoak elkarren artean lotzea, hala nola tranbia-lineak eta BEIa".
Zehazki, Zabalgana auzoaren lotura optimizatu nahi dute, eremu horrek azken urteotan izan duen okupazio-hazkundearen ondorioz; izan ere, "egoera horrek mugimendu-fluxu handia sortu du hiriaren kanpoaldetik erdigunera, bertan biltzen baitira merkataritza- eta negozio-guneak".
Zabalganarako luzapena gauzatzeko lanak lau zatitan banatu dira, denbora-muga desberdinekin: 36 hilabete enbor komunerako, 18 hilabete adar bakoitzerako eta 24 hilabete konexio-adarrerako eta kotxetegietarako.
Eusko Jaurlaritzak azaldu duenez, zatiketa horrek eraikuntza-beharrei erantzuten dio, eta horrek "malgutasuna eskaintzen du exekuzioa eskalatzeko eta aldi bereko hiri-afekzioak mugatzeko, eta aldi berean egiteko aukera ere ematen du".
Lanen aurrekontu osoa 103 milioi eurokoa da, BEZik gabe, eta Eusko Jaurlaritzak, Arabako Foru Aldundiak eta Gasteizko Udalak finantzatuko dute.
Erakunde bakoitzaren ekarpenak finantzaketa-hitzarmen batean zehaztuko dira, eta hitzarmen hori datozen hilabeteetan sinatzea aurreikusten da.