Itxi

Gizartea

Zirkulazioa

Donostiak "hiri-mugikortasun jasangarri" bat lortzeko pausoak iragarri ditu

agentziak | erredakzioa

Zubieta eta San Martin kaleak norabidez aldatuko dituzte uda ostean, eta hainbat bidegorri zabalduko dituzte.

  • Metroaren lanak Donostian. Argazkia: Efe

    Metroaren lanak Donostian. Argazkia: Efe

Donostia mugikortasunaren eraldaketa-prozesuan murgilduta dago, "etorkizunean oinezkoak eta garraio publikoa ardatz izango dituen eta isuriak murrizteko dimentsio klimatikoa izango duen hiri bati begira", Eneko Goia alkateak adierazi duenez.

Prentsaurreko batean, Pilar Arana Mugikortasun zinegotziarekin batera, Udala "hiri mugikortasun jasangarri berri baterantz" egiten ari den prozesuaren xehetasunak aurkeztu ditu Goiak, azken batean, "hiriko erdigunean auto gutxiago ibiltzeko, eta gozamenerako gune gehiago eta garraio garbi gehiago edukitzeko".

Adierazi duenez, horrek guztiak isla praktikoa izango du trafikoaren eta hiriaren aldaketetan. Donostiako alkateak azpimarratu duenez, "etengabeko prozesua izango da, baina parametro zehatzak dituen ibilbide-orria izango du".

Goiak gogorarazi du aldaketa horietako batzuk dagoeneko ikusgai daudela, hala nola San Martin kalea moztea, Kontxako bidegorria zabaltzea, edota igarobide batzuk oinezkoentzako gune gisa erabiltzea (Eduardo Txillida pasealekua, Pasealeku Berria.).

Uda ostean iritsiko den beste aldaketetako bat, ziurrenik, Zubieta eta San Martin kaleen noranzkoa aldatzea izango da. Lehenengoa hiriaren sarrera izango da mendebaldetik erdialdeko noranzkoan sartzen diren ibilgailuentzat, eta bigarrena, berriz, irteera izango da Antiguarako noranzkoan. Aldaketa horrek Arrasate kalearen norabidean ere izango du eragina, hirirako sarrera izango baita, eta San Bartolome kalearen tartean, Marina kalearen eta Triunfo kalearen artean, jatorrizko noranzkoa berreskuratzen baitu.

Era berean, San Martin kaleak norabide biko bidegorri zati berri bat irabaziko du, Kontxako pasealekua Easo kalearekin lotuko duena, Antigua eta Amara lotuko dituen bizikleta arteria nagusi bat sortuz. Horrela, San Martinek bere hiru erreiak autobus errei, bidegorria eta ibilgailu pribatuentzako errei bakar bihurtuko ditu.

Dbus

Dbuseko geltokiek ere aldaketak izango dituzte 5-Benta Berri, 16-Igeldo, 18-Seminarioa, 25-Benta Berri-Añorga, 33-Larratxo-Intxaurrondo-Antiguo-Berio, 40-Gros-Antiguo-Igara, 45-Renfe-Bus-Antiguo-Aiete, B1-Benta Berri-Berio-Añorga, B7-Igeldo eta B8-Miraconcha-Benta Berri-Mintegia lineen ibilbideetan.

Erdialdeko eta Groseko noranzkoan (ekialdea), Zubieta Plazara iristean, autobusek Zubieta kaletik jarraituko dute San Martin kaletik beharrean, Londres Hoteleraino iritsiz eta Askatasunaren hiribidetik jarraituz, euren ibilbide eta geltokiei berriro ekiteko. San Martin 57 geltokia, erdigunerako norabidean zegoena, Zubieta Plazara eramango dute.

Bestalde, Antiguako noranzkoan (Mendebaldea), autobusak Bulebarretik aterako dira eta Miramar kaletik Urbieta kalerantz jarraituko dute; San Martindik Zubieta Plazara iristean hondartzatik gertuen dauden erreiak hartuko dituzte berriz, Antiguarantz jarraitzeko. La Perlako geralekua berdin mantentzen da Antiguako norabidean. Zubieta 14 geralekua, Antiguarako norabidean, Urbieta 20 kalera aldatuko da.

Oinezkoak

Goiak eta Aranak adierazi dutenez, "horrekin guztiarekin posible izango da etorkizun ez oso urrun batean” San Martin kalea zati batean oinezkoentzat izatea Urbieta eta Hondarribia arteko zatian, "hiriaren erdigunean pisua irabaziko duen" oinezkoentzako eremu zabal bat ahalbidetuz. Horri esker, Easo kalea ere oinezkoentzat izango omen da etorkizunean.

Bi puntu horiek, gainera, Topoaren erdiguneko geltokiaren sarrera eta irteera ateak izango dira, eta horrek "erdiguneari erakargarritasun handiagoa emango dio", bertara garraio publikoan sartu ahal izango baita, baita lur azpitik ere.

Horrez gain, udazkenean Dbizi bizikleta zerbitzu publiko berria ezarriko dute.